mandag 12. januar 2009

Rive-rapport

Vi har sånn smått begynt å rive litt på gammel-stua, den som vi skal bruke tømmerveggene til i diverse prosjekter i årene fremover. Dette blir nok et meeeget stort prosjekt, mye arbeid når ting skal rives slik at en kan ta vare på det som er laftet. Utelampen er det første som møter meg...den MÅ jeg ha!!..... Nostalgi lyser det av denne..
Disse doble ytterdørene skal gjennvinnes...Egentlig er de for gamle til å fungere som ytterdør på et nybygg, litt råte har det blitt i nedre-kanten. Men skal vel finne på noe lurt,vent å se :0)



Jeg erfarte at det finnes mange varianter av tapeter i ett gammelt hus, på det innerste tapeten i det første rommet fant jeg gamle aviser som er brukt på baksiden..eller at det er limt direkte på tømmerveggen, er litt usikker på det. Utenpå der igjen er det en annen tapet. Kan tenke meg at det var noe kaldt oppå loftene...,lite med isolasjon..brrr iskaldt når en skulle på toalettet på nattestid.. eller pottene som stod enten under sengen eller ute på gangen, og fryste til is for hver skvett som ble tisset..





...oppfinnsom for å få det litt mere isolert................




Jeg synes at noe av tapetmønstrene er fine, noe blir nok med hjem til å bruke til kortlaging. Hehe...her snakker vi gjenbruk altså, ingen ting til går tapt!!:)