tirsdag 5. august 2008

Innhøsting av lavendelen

I dag har godværet vist seg igjen, og da måtte jeg benytte anledningen til å ta inn lavendelen som er i hagen. I år er det blitt en del mere av den en tidligere, så det ble mulighet for å få til noe av den da. Dette er arbeidsbenken min, her driver jeg å roter i plantene mine rett som det er.
Det ble noen fine buketter, det som vart litt "rask" har jeg plukket av stenglene og lagt på glass med havsalt blandet i. Rene badesaltet. Dette er noe som har vært gjenganger på noen av de fine bloggene rundt om. Inspirerende!! Måtte bare prøve=)
Jeg er glad i pelargonier, og i år har det vært en fin sommer til de. I sin herlige prakt de blomstrer uendelig så lenge det blir plukket av det visne stenglene..

2 kommentarer:

borghild sa...

Så flotte bunter du hadde laget av lavendelen! Jeg har også plukket inn en del nå, men det skal jammen litt til før man får nok til å lage flere enn tre lavendelposer!;-) Og badesalt har jeg også sett flere plasser, jeg må kanskje prøve jeg også? Ha en fin helg! Klem B:-)

Marteslillerom sa...

Hei så fine bunter du har laget.Du e kjæmpe flink.
Kos Marte